In elk scenario verdwijnt sluipverkeer in de wijk. Dat zal een positieve impact hebben op de leefbaarheid. Daarom wordt in elk scenario de Tuinweg geknipt. De straat wordt een doodlopende straat voor bestemmingsverkeer. De ‘knip’ voor gemotoriseerd verkeer komt in het deel van de straat tussen overweg en Lintsesteenweg. Ook de ‘knip’ op de Hockeyweg is in alle scenario’s behouden.
De 3 scenario’s verschillen in de manier waarop Galgeveld bereikbaar blijft met de auto en met de fiets.
Scenario 1
- De overweg aan de E. Claeslaan wordt gesloten voor alle verkeer.
- Voor fietsers en voetgangers komt er een voetgangers- en fietserstunnel zodat aansluiting met de Hockeyweg – Zevenbergenbos mogelijk is.
- De fietstunnel komt tussen Hockeyweg en Stijn Streuvelslaan.
- Gemotoriseerd bestemmingsverkeer voor een deel van de Tuinweg, Hockeyweg en Galgeveld rijdt via de aan te leggen ontsluitingsweg naar de Ring.
Scenario 2
- De overweg aan de E. Claeslaan blijft open voor fietsers en voetgangers.
- De overweg sluit voor gemotoriseerd verkeer.
- Gemotoriseerd bestemmingsverkeer voor een deel van de Tuinweg, Hockeyweg en Galgeveld rijdt via de aan te leggen ontsluitingsweg naar de Ring.
- Er komt geen voetgangers- en fietserstunnel centraal in de wijk
Scenario 3
- De overweg aan de E. Claeslaan blijft open voor alle verkeer.
- Gemotoriseerd bestemmingsverkeer voor een deel van de Tuinweg, Hockeyweg en Galgeveld rijdt via de wijk Zevenbergen naar de Antwerpsesteenweg.
- Het is niet de bedoeling dat nieuwe verkeersstromen ontstaan waarbij verkeer vanaf de Antwerpsesteenweg doorheen de wijk Zevenbergen zich een weg zoekt naar het station of de Ring.
- Er is geen aansluiting voor gemotoriseerd verkeer van (een gedeelte van) de Tuinweg, Galgeveld en Hockeyweg.
- Er komt geen voetgangers- en fietserstunnel centraal in de wijk.