Delen

Plan je afspraak aan het stadskantoor

Je kan bij alle loketten (burgerzaken, economie, stedenbouw, verkeer, milieu, woonwijzer) uitsluitend terecht op afspraak. Dit zowel in het stadskantoor als in het gemeentehuis van Koningshooikt.

Heb je een nieuwe e-ID, reispas, uittreksel uit het strafregister, vergunning voor inname openbaar domein, een stedenbouwkundige vergunning of een ander product nodig, maak dan steeds vooraf een afspraak.

Hoe een afspraak maken?

  • Je kan een afspraak maximum 45 dagen op voorhand vastleggen.
  • Je kan zowel via de website (klik op het kalendericoontje hieronder), telefonisch als mondeling een afspraak inplannen. Alle producten van de stad met meer info vind je terug via de productencatalogus (ofwel IK WIL). 
  • Ondervind je problemen bij het online boeken via je computer? Kijk dan ook zeker je Java-instellingen eens na. 
  • Opgelet: enkel de data die nog beschikbaar zijn, worden weergegeven. Zie je een bepaalde datum of uur er niet meer bij staan, dan wil dit zeggen dat dit moment al volzet is of dat het stadskantoor gesloten is.

    Afspraak maken
  • Er zijn heel wat producten die online aangevraagd kunnen worden. In de productencatalogus wordt dit duidelijk vermeld met het icoon online. Vul het formulier in en het wordt automatisch doorgestuurd. Je aanvraag wordt vervolgens behandeld en je krijgt een bericht voor het verdere verloop. Zo bespaar je tijd en een verplaatsing.

De dag van je afspraak

Je meldt je aan via de klantgeleidingszuil (ticketzuil) door op de knop 'stad' te drukken,dan ‘ik heb een afspraak’ te drukken en vervolgens je geboortedatum in te geven.

Let wel: wees steeds op tijd voor je afspraak. Wie te laat komt, zal een nieuwe afspraak moeten maken.

Spoedprocedure

Voor de aanvraag via de spoedprocedure van ondermeer een reispas of e-ID heb je geen afspraak nodig. Wie een spoedproduct nodig heeft, krijgt onmiddellijk een afspraak met zeer beperkte wachttijd.

Gemeentehuis Koningshooikt

In het gemeentehuis van Koningshooikt werken we ook uitsluitend op afspraak. Er worden uitsluitend producten van burgerzaken aangeboden.

Waarom werken op afspraak?

Het ‘werken op afspraak’ heeft voor jou als klant heel wat voordelen:

  • SNEL: Je zal niet of nauwelijks meer moeten wachten als je langskomt. Omdat we voortaan weten dat je langskomt, zal ook de behandelingstijd - dat is de tijd die je aan het loket doorbrengt - korter zijn. Sommige documenten of dossiers kunnen immers vooraf voorbereid worden.
  • EFFICIËNT: Bij het maken van je afspraak krijg je informatie over documenten die je zeker moet meebrengen of andere noodzakelijke informatie
  • DUIDELIJK: Omdat alle loketten op afspraak werken is er niet langer verwarring mogelijk over waarvoor wel of niet een afspraak gemaakt moet worden.
  • GRATIS PARKEREN: Voor heel wat zaken waarvoor je in het stadskantoor langskomt, ben je voortaan ruim binnen het half uur terug buiten. Als je binnen het half uur de ondergrondse parking Dungelhoeff uitrijdt, parkeer je er GRATIS.

Uitgelicht

Onthaal en klantencontactcentrum stadskantoor

Stadskantoor
Dungelhoeffsite
Paradeplein 2 bus 1
2500 Lier
tel. 03 8000 300

lees verder